Myšlenka života

by - 4:59

 Sedím zabalená opět v mém nejoblíbenějším oversize svetru. Na stole mám velkou mísu salátu a dietní kolu, protože hashtag, alespoň jednou v roce trochu healthy. Vůně svíčky, připomínající mi léto, se mi line po pokoji. Teplé sluníčko, dlouhé večery, studená zmrzka a celé dny s kamarády. Ach bože. Jak já chci už léto!
 Měla bych dělat fyzikálmí olympiádu, ale absolutně nic netuším, tak radši jím ten, alespoň trochu healthy salát, usrkávám doušky koly, koukám na Pinterest a přemýšlím nad tím, kde bych nejradši teď byla.


Kde byste nejraději teď byli?
Odpovězte si.

...

Chcete slyšet tu mojí odpověď?

 Všude. Hlavně ne tady. 
 Já vím. Já vím. Měli bychom milovat zemi, ve které jsme se narodili. Máme tu rodinu přátele, střechu nad hlavou, práci co víc si můžeme přát? Ano, to všechno vím. Ale prostě mi přijde, že jsem se narodila ve špatné zemi. Tím neříkám, že se mi Česká republika nelíbí. No vlastně. Ano i ne. Česká republika má své krásy jako každá země. Moc se mi líbí Praha nebo Šumava, Krkonoše.... To všechno je moc nádherný. Ale to ostatní už pokulhává. Lidé. Politika. Hospodářství....... Mohla bych pokračovat. Nebudu tady všechno vypisovat, to možná příště, pokud to budete chtít ode mě osvětlit.
 Každopádně. Znáte Anie Song? Ejnet? Bloges Robes? Určitě ano. To všechno jsou blogerky, které cestujou. A když myslím cestujou, tak myslím cestujou CESTUJOU. 
 Všechny moc obdivuju, všem závidím a všechny mají naprostou pravdu.
 Pravdu v tom, že život je o poznávání nových věcí, o cestování o užívání si života. Není o penězích, hmotných věcech, ale o zážitcích, o tom co zažijeme, o dobrodružství! (možná si trochu protiřečím, když si přeju Chanel kabelku a Louboutins boty, ale whatever) Anie. Bože. Jak já jí obdivuju! V 19ti se se svým přítelem, bez peněz, vydala do Angli, procestovala Thajsko a nyní žije na Bali už několik měsíců a se svým přítelem si tam vydělávají. Ona je naprosto geniální! To jak vnímá život, to jak vnímá lásku a peníze. Všchno! Obdivuhodnej člověk! Rozhodně se na ní podívejte! Chytne vás za srdíčko, tak jako mě!
 Jak už jsem napsala. Život je o cestování, o poznávání a o dobrodružství. Něco vám řeknu. Jak si můžu užít život na plno, když každý den chodím do školy, každý den musím dělat domácí úkoly. Jasně, jasně, základní vzdělání je základní vzdělání, ale neměly by se přece ve škole děti učit o životě? Poznávat rodnou zemi? Poznávat samy sebe? Protože řekněme si narovinu, kvadratická rovnice mě na život nepřipraví, možná tak na zklamání, protože kolikrát nevyjde. Měly bychom se učit formou poznávání, hraní a vidění. Všem dětem by se učilo mnohem lépe a hlavně by je to bavilo! Kde je ta zlatá škola hrou, kde je radost ze vzdělávání, kde je přátelská komunita ve třídě? Je to akorát tak šikana, protože tam ten má iphone, protože tam ta má Gucci kabelku. A jsme opět u hmotných věcí. Není to ironie? Dyť život je přece továrna na splněná přání!
Tak si ho užívejme!

Cestujme! 
Radujme se! 
Poznávejme!



 Kdyby se vám můj článek líbil, byla bych moc ráda, kdyby ste ho poslali dál!
 Budu vás nesmírně vděčná!!!
 ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Napište mi váš názor do komentářů!

 S láskou
                 JORIES

You May Also Like

44 komentářů

  1. Souhlasím s tvým článkem? Asi ano i ne (tak jak píšeš i ty). Myslím, že každý si může do jisté míry svůj život ovlivnit sám a nemá cenu se stresovat věcma, které neovlivníš (třeba to, jací tu žijí lidé). Pořád ale můžeš být sama dobrým člověkem a tak tvořit lepší svět kolem sebe. Zmíněné blogerky/youtuberky nedokážu posoudit. Asi nebudou psát o běžný starostech, jinak by neměly sledovanost. Takže to, že mluví, jako by žily v pohádce neznamená, že v ní doopravdy žijí. A co se týká školy, tak ta asi ještě nikdy nikoho na život nepřipravila, ale to by bylo asi zbytečné řešit :D

    Piosek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc za komentář. Moc si tvého názoru cením a máš pravdu, tohle je téma, na kterém se nikdy všichni neshodnou a každý má svůj názor a já jsem zvědavá na ty vaše! ♥

      Vymazat
  2. Opravdu parádní článek. Na život a na to jak žít mám úplně stejný názor jako ty, a jediné čeho se bojím tak, že si ty sny a vše co chci vidět nesplním. Budu doufat, že si obě tohle splníme a procestujeme svět!♥

    -A- from thatismylifeandblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nesmíš se bát! Musíš si věřit! Pak se stanou opravdové zázraky! Uvidíš! ♥♥♥

      Vymazat
  3. Nádherný článek! Musím se ti přiznat, od tvého posledního článku nedělám nic jiného, než že každých deset minut kontroluji, zda jsi už nepřidala něco nového. Strašně jsem si tě oblíbila. Jsi skvělá blogerka. A s tvým článkem naprosto Souhlasím, akorát jsem asi ten typ člověka, co má že všeho nervy (ani ne tak z testů, ty nijak moc neřeší, prostě to buď umím, nebo ne, ale spíše že života, jako celkového, že něco pokazí a všichni se obrátí proti mě), takže asi tak. PS: UŽ TEĎ SE NEKŮŽU DOČKAT NOVÉHO ČLÁNKU!

    Clara's Memories clararutkovska.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nesmírně jsi mě potěšila! Normálně jsi mě dostala do slz! Moc si tě vážím! ♥ DĚKUJU!!! ♥♥♥

      Také jsem dost nervák, ale snažím se s tím zápasit, protože za poslední dobu jsem pochopila, že všechno nemůže být perfektní a nikdy nemůžeme být na všechno připravení, a tak to prostě je. Přeji ti mnoho štěstí!♥

      Vymazat
  4. Přesně - cestuj, dokud můžeš... Při práci to jde už těžko. I když svoji práci miluješ. :) Chtěla bych se strašně podívat do Paříže, tak snad mi to vyjde. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také bych moc chtěla navštívit Paříž! Už jenom kvůli módě! ♥ Tak přeji štěstí, ať se ti to vyplní! ♥

      Vymazat
  5. No... asi s tebou úplně nebudu souhlasit. Života si můžeš užívat i když chodíš každej den do školy. Je to o lidech a o tobě, ne o tom, jak daleko cestuješ. Vyraž s kamarádama někam do přírody apod. Já jsem odjela na půl roku do Švédska na Erasmus a každej den sme prostě s partou někam vyrazili, třeba jen na procházku do města, a bylo nám krásně. Můžeš říct ,,nojo, ale nebylas v ČR" jenže to je prostě všude stejný. My se z toho města skoro nehnuli a stejně jsme pořád měli co poznávat a obdivovat :)
    Navíc jsem po tomhle životě v cizině i dalším cestování zjistila, že to tu vůbec není tak hrozný. A to jako vážně... A sama víš, že se Anie brzo zase do ČR vrátí. Ne proto, že by to tady bylo tak úžasný a na Bali tak hrozný, ale prostě protože ví, že člověk může být spokojený všude :)
    Všechny ty holky, který si zmínila, chodily do školy. Všechny (i mě) ta škola štvala. Že by ti ale ničila život? Ruku na srdce, sebrala by sis teď batoh a odjela? Pokud ano, tak super, ale je dost možný, že bys na to ještě tu odvahu třeba nenašla...
    Neber tohle jako nějakou kritiku, jen je potřeba si uvědomit, že i Anie by ti řekla, že to není jen o tom, jestli jsi zrovna za hranicema nebo ne ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě, že máš pravdu. Rozhodně to není o tom, jestli jsi v zahraničí anebo ne - ale někdy nestačí, když ti to někdo řekne. Musíš na to přijít sama. Objevování a cestování patří k životu, a někdy, když máš chuť někam vyrazit, ale n e m ů ž e š, protože se musíš učit nějaké hodně důležité věci, jako valivý odpor nebo všechny potoky v Jižní Americe, a ještě k tomu si začneš prohlížet Instagram a fotky těch, kteří zrovna někde cestují a z jejich fotek přímo čiší svoboda, kterou zrovna nemáš... někdy to je docela deprimující :D Ale tak to má každý, kdo dospívá. Škola! Česko! Závazky! Povinnosti! Příšerní politici! EET! Potřebujeme roztáhnout křídla a letět. Abychom poznali svět (ne jen teoreticky) a hlavně sami sebe. Ať už ve Francouzské Guyaně, nebo v České Třebové. Musíme si jenom všechno uvědomit. :) A pak se většina z nás zase vrátí, spokojená a zase o něco moudřejší. To je život :)

      skoricova.blogspot.cz

      Vymazat
    2. Samozřejmě, máte pravdu. Neberu to vůbec jako kritiku, ba naopak, jsem ráda, že jste mi napsaly, jak to vidíte vy. Je pravda, že u nás na vesnici třeba nezažiju to co v Praze nebo New Yorku. :D A to je to krásný. Každý místo má něco do sebe. <3

      Vymazat
  6. pekný článok, anie tiež sledujem, má krásne názory a myšlienky :). neviem kde by som chcela žiť, ale aj napriek tomu že život na SK je podobný tomu v ČR (politika,hospodárstvo,...) sa mi tu páči, samozrejme nie všetko, ale som tu istým spôsobom šťastná :) ale pln súhlasím že cestovať treba! treba spoznávať krajiny, len zase sme pri tom hmotnom,...zadarmo sa nedostaneš moc ďaleko :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! <3 Souhlasím s tebou. Cestování je krásný a myslím, že by každý měl poznat krásy naší Země. <3

      Vymazat
  7. Přítel má podobné sny, zrovna o víkendu se mi svěřil.:)
    Cestování by mě také bavila, ale už mám toho pár za sebou a čím jsem starší tím míň si na delší pobyty, nebo na neustálé cesty věřím. Neříkám, že když by to přišlo, třeba od něj, tak bych nejela, ráda bych poznala jiné země, ale už to "ten mimořádný sen" pro mě není. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý je nějaký a každý to cítí jinak. Já bych naopak teď odjela na co nejdýl co nejdál. :D <3 Každý je jiný!!!! <3 <3 <3

      Vymazat
  8. Perfektný článok:) Ja som za posledný rok veľmi zmenila svoje myslenie, snažím sa nezaoberať vecami, ktoré skrátka nemôžem zmeniť a naozaj mi to veľmi pomohlo:)

    Saja Frey Blog

    OdpovědětVymazat
  9. Taky už chci léto a moc se na něj těším, už aby to bylo :) Článek je super a otázka kde bych teď chtěla být? Popravdě bych teď chtěla na nějakou menší dovolenou do tepla, ale hlavní je, že je člověk šťastný a má kolem sebe ty správné lidi, pak už mi je v podstatě jedno kde jsem :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu. :) Rodina a přátelé jsou opravdové štěstí. ♥

      Vymazat
  10. Viem presne, o čom hovoríš ♥ Darmo, predovšetkým treba chcieť, nájsť spôsoby, ako sa to dá a nie ako sa to nedá a ísť si za tým ♥

    * GIVEAWAY | 15€ voucher & quinine shampoo *

    OdpovědětVymazat
  11. No asi tiez nemozem uplne suhlasit s clankom, teda ano aj nie. Skola hrou je sice pekna, ale absolutne neucinna, pretoze vdaka rovniciam a veciam, ktore nikdy nebudes potrebovat formujes svoju pamat a tu vdaka hre jednoducho nesformujes. Takmer vsetci sme chodili do skoly a mozem ti povedat, ze sice sa ti teraz zda, ze nic z toho nebudes potrebovat, raz budes mozno rada, co vsetko si sa naucila, aj ked to zuzitkujes uplne inak ako by si si myslela. A to ako sa citime zalezi vo velkom aj od nas, jednoducho sa snaz urobit svoj zivot najlepsim ako vies. Ono nik nema perfektny zivot a aj ta blogerka o kterej pises ma mozno milion problemov, mozno sa mnohokrat trapi, len to na sebe neda vediet a v podstate, naco aj. Skor sa treba sustredit na to dobre co je okolo nas. A pokial chces tak velmi cestovat cestuj cez prazdniny, ved na to je ten cas uplne idealny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc za komentář. Moc si ho vážím. Tohle je jenom můj názor z pohledu patnáctileté holky. Jasně, že za pět let na toto téma budu mít úplně jiný názor. Chtěla jsem vám jenom napsat o tom, jak to teď vidím já. A já jsem moc ráda, že se se mnou dělíte o své názory. Ani nevíte, jak si toho vážím! ♥

      Vymazat
  12. Mám ráda motivační citáty a různé obrázky, je to super :)

    OdpovědětVymazat
  13. Cestování mi přijde jako fajn záležitost, ale občas je taky trochu stresující :) Jinak si myslím, že život může být krásný i když se nám některé věci nesplní, i když chodíme do školy a do práce.. vše je to o tom, jak si to nastavíme a jaký máme k životu přístup. Já se třeba snažím radovat se z každé maličkosti a být méně pesimistou a hned je vše hezčí :) Ovšem článek se ti povedl a Anie mám taky ráda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! ♥
      Samozřejmě. Radovat se z maličkostí se musí. Den je potom hned lepší! Máš pravdu, že cestování je i stresující, ale za tu krásu to stojí! ♥

      Vymazat
  14. Musíš si tímhle vším projít, abys našla tu odvahu a odhodlání odjet. Měla jsem v tvém věku naprosto stejné pocity. A všechny ty pocity jsem si schovala a pak ihned po maturitě se odstěhovala plná energie do Londýna. Pak jsem si po roce myslela, že možná to nebude pro mě a přestěhovala jsem zpět do Čech. Rok to tam bylo fajn, ale pak jsem se zas začala nudit a pohrávat si s myšlenkou více cestovat. A teď už jsem rok a měsíc v Americe a mám posledních 10 měsíců před sebou. Už vymýšlím další dobrodružství. Takže se těhle pocitů drž. Odmaturuj a vyraž! Jseš na dobré cestě :)
    Držím palce! V zahraničí si uvědomíš, že Česká republika není vůbec špatná. Na jiných místech je to horší. Ale to si člověk uvědomí až po delší době v zahraničí.

    Travel with Marky || Život v Americe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! Jsem ráda, že to slyším od tebe! Moc si cením tvého názoru! ♥♥♥

      Vymazat
  15. Přesně! Já teď měla poslední dobou pocit, že jsem "zamrzla" a trochu i "vyhořela", takže jsem dala výpověď v práci (kterou zbožňuju!) a za pár týdnů letíme pryč, do světa. Zatím bez plánu, ale říkala jsem si, že bych se asi zbláznila, být ještě nějaký čas na stejném místě.

    <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti moc přeju! Užij si to co nejvíc to jde! Jsi odvážná a můj vzor! Tak hodně štěstí! ♥♥♥

      Vymazat
  16. Nejsme tady abychom život prožívali, ale abychom jej žili!! :) Moc pěkný článek :)

    OdpovědětVymazat
  17. To já zase teď jedu svůj plán, holt teď chvíli obětuju škole a tvrdýmu učení, abych byla schopná vydělat si peníze a nemuset se na to dřít, a tim si umožnila cestovat kam se mi bude chtít. Jestli plán vyjde, to uvidíme. To, že český školství a studijní plány jsou naprosto nesmyslně sestavený, to je zase věc jiná, ale holt je to nutný zlo. Snad se ti taky splní sny :)

    Cosmokočka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Také ti přeji, aby se ti splnili tvá přání a sny! ♥ Máš pravdu. Přesně tomu odpovídá jeden obrázek v koláži: WORK, SAVE, TRAVEL, REPEAT. ♥

      Vymazat
  18. Ahoj Jorie, nevěš hlavu. Máš před sebou celý život a je strašně důležité si uvědomit brzo takové hodnoty jako třeba uznává Anie. Sni, o tom kam se podíváš, vymýšlej si své příběhy a určitě jednou díky tomu sebereš odvahu a budeš cestovat! Věřím tomu a třeba někde na té cestě, obuješ své první Loubotonky a nebo třeba tu kabelku. Život má být štěstí. Knížku továrna na sny, jsem ještě nečetla, ale strašně se na ni těším, až mi zase trochu pootevře oči.
    A chtěla jsem ti poděkovat za komentáře u článků :) Udělali mi strašnou radost a tak tam máš konečně ten třetí díl :) Budu se snažit přidávat pravidelněji, člověk by měl dělat věci, které mu dělají radost.
    Tak se tím řiď, hodně štěstí ve své cestě za sny.

    B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc za komentář. Ani nevíš jakou mi udělal radost! ♥

      Moc se těším na tvé články až si je přečtu! Jsi mi hrozně sympatická a tvé články jsou skvělé!

      Přeji ti štěstí a splněné sny! ♥♥♥

      Vymazat
  19. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj, nejsem si jistá, jestli jsi dostala zprávu na facebooku, tak to píši ještě sem. Jako tvoje čtenářka a blogerka, jsem si tě dovolila oslovit, díky mé kampani, kterou chystám na blogu. Cílem této kampaně, je to, že se spojím s několika mými oblíbenými blogerkami, abych s nimi udělala rozhovor a ukázala čtenářům, jakými skvělými lidmi jsou. Jsi jedna z několika vybraných, pokud tedy máš zájem, co nejdříve se ozvi, abych mohla připravit otázky a spojit se s tebou.

    Budu moc ráda, když to přijmeš a mi navážeme spolupráci.

    Ozvi se buď na můj e-mail rutkovska.klara@gmail.com nebo na můj blog.

    blog Clara's Memories

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se, že jsem se ozvala tak pozdě. :/

      Už se těším na spolupráci!!! ♥♥♥
      S láskou
      ♥JORIES♥

      Vymazat
  21. Ahoj,
    Anie mám taky ráda, ale upřímně co mohli ti dva ztratit? Vyjeli po maturitě do Anglie a záda jim hlídají rodiče. Strašně hodně lidí odjelo po maturitě do zahraničí. Já tedy spíš obdivuji lidi, co již měli své zázemí, dobrou práci a už nějaké koleje v ČR a pak to najednou opustili pro něco více. Ti mají, co ztratit. Bývala mého kamaráda odjíždí do USA na rok a přitom má hypotéku tady :O. Představuje si to jak Hurvínek válku, ale já ji mooc fandím. Ať to dá a ať si to na plno užije. Dle mě život není jen o placení účtů, ale je to asi dost individuální. Vidím to na příteli, když na něj zkouším, že si zařídíme pracovní víza na Nový Zealand. Nechce a nemůže? Má hypotéku, svoji vysněnou práci a už zajeté koleje, takže zbývá jen svatba a děti. Má problém vycestovat vůbec na 14 dní. Někomu to přijde smutné a nepochopitelné, ale on je šťastný. Dokázal vše, co chtěl. Já miluji cestování a plánuji se přemístit do Irska nebo na Island za pár měsíců. Opět pracovat a cestovat. Ráda bych vyzkoušela nějaký dobrovolnický projekt třeba v Nepálu. Chci navštívit Barmu. Zažádat o vízum na NZ. A přemýšlím o au pair v USA... je toho mooooc :O :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu. Když má člověk všechno co potřebuje a je šťastný, proč ne. Mám k takovým lidem respekt a 100% jejich rozhodnutí respektuji.

      Páni! Máš hodně plánů! :D Ale to já taky! Moc ti přeju, aby se ti všechno vyplnilo a tvé sny se splnily! ♥♥♥

      Vymazat
    2. Jinak o aupair v USA také přemýšlím, ale napřed bych si to chtěla vyzkoušet v Anglii, kde nemusíš strávit celý rok a pak se rozhodnu. :)

      Vymazat

Instagram